Για να ενημερώνεστε καθημερινά για τα νέα της Δάφνης-Υμηττού, γραφτείτε στις σελίδες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Facebook, Facebook Group, Instagram, Twitter.


Πρόγραμμα (06-12 Ιουλίου) του «Φεστιβάλ στην Σκιά των Βράχων 2023»

 

ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΔΗΜΩΝ ΒΥΡΩΝΑ & ΔΑΦΝΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 2023

7 ΙΟΥΝΙΟΥ – 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΘΕΑΤΡΑ ΒΡΑΧΩΝ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ & ΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ

 

 

ΠΕΜΠΤΗ 6 ΙΟΥΛΙΟΥ




Σοφοκλή Ηλέκτρα

Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ

 

Την τραγωδία του Σοφοκλή «Ηλέκτρα», το όψιμο αριστούργημα του μεγάλου τραγικού ποιητή,  παρουσιάζουν το καλοκαίρι του 2023 η Εταιρεία Τέχνης Ars Aeterna σε συνεργασία με το Θέατρο του Νέου Κόσμου.  

 

Στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, Ηλέκτρα και Ορέστης εκδικούνται για το φόνο του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, πληρώνοντας το αίμα με αίμα. Βαθιά επηρεασμένος από την εποχή του (τέλη του 5ου αιώνα), που διακατέχεται από πνεύμα αμφισβήτησης, διερεύνησης και αποδόμησης, ο Σοφοκλής επιλέγει να αφηγηθεί τον μύθο των Ατρειδών μέσα από το υποκειμενικό βλέμμα της Ηλέκτρας. Ένα βλέμμα θρυμματισμένο από τον πόνο και το πένθος, που αντανακλά, μεγεθύνει και ενίοτε παραμορφώνει την πραγματικότητα που την  περιβάλλει.

 

Πρόκειται για μία πραγματικότητα όντως ζοφερή. Ένα σύμπαν που βουλιάζει στην διαφθορά και την αδικία. Ένας κόσμος εντελώς αντιηρωικός όπου τα πάντα έχουν ανατραπεί και η τάξη των πραγμάτων έχει διασαλευτεί επικίνδυνα. Σε αυτόν τον κόσμο, η Ηλέκτρα επιλέγει να αποτελέσει το μοναδικό κύτταρο ζωντανής συνείδησης που δεν θα πάψει να καταγγέλλει στο διηνεκές την ανηθικότητα και την υποκρισία. Αρνείται να αποδεχθεί και να νομιμοποιήσει το φαύλο καθεστώς των σφετεριστών, και η φωνή της αποτελεί μια γενναία και δυναμική πράξη ενεργητικής αντίστασης που ενοχλεί διαρκώς και υπενθυμίζει ακατάπαυστα την ανάγκη για αποκατάσταση της φρικτής αδικίας.

 

Το αινιγματικό και απροσδόκητο τέλος της τραγωδίας δεν προμηνύει κανένα ευτυχές τέλος, ούτε για την ηρωίδα ούτε για τα πάθη του οίκου της. Ο Σοφοκλής δεν παίρνει θέση για το θέμα της μητροκτονίας που απασχόλησε τόσο τον Αισχύλο, όσο και τον Ευριπίδη. Ως κινηματογραφιστής, εστιάζει τον φακό του στο πρόσωπο της Ηλέκτρας, που μετά τους άγριους πανηγυρισμούς για την ευόδωση του σχεδίου της εκδίκησης, παραμένει παράξενα σιωπηλή, μια κούφια μάσκα, που νιώθει κανείς πως δεν θα ξαναμιλήσει ποτέ πια.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

 

Σκηνοθεσία ΛΙΛΛΥ ΜΕΛΕΜΕ

Μετάφραση ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΛΑΝΑΣ

Μουσική ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ

Σκηνικό ΜΙΚΑΕΛΑ ΛΙΑΚΑΤΑ

Κοστούμια ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΥΡΜΑ

Κίνηση ΚΙΚΗ ΜΠΑΚΑ

Φωτισμοί ΜΕΛΙΝΑ ΜΑΣΧΑ

Βοηθός σκηνοθέτη a ΠΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ

Βοηθός σκηνοθέτη β’ ΛΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Βοηθός Μουσικού/Μουσική διδασκαλία ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΤΕΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

Βοηθός ενδυματολόγου α’ ΕΙΡΗΝΗ ΓΕΩΡΓΑΚΙΛΑ

Βοηθός ενδυματολόγου β’ ΛΥΔΙΑ ΤΡΑΝΤΑ

Φωτογραφίες ΕΛΙΝΑ ΓΙΟΥΝΑΝΛΗ

Επικοινωνία ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΡΟΥ

Social Media ΚΑΛΛΗ ΜΑΥΓΟΓΕΝΗ

Video-Art Work ΘΩΜΑΣ ΠΑΛΥΒΟΣ

Make-up Artist OLGA FALEI

Hair stylist ΞΕΝΙΑ ΜΟΥΤΕΝ

Δ/νση - Οργάνωση Παραγωγής ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ

Οργάνωση περιοδείας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΛΛΑ

Βοηθός οργάνωσης περιοδείας ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΑΚΑΛΗ

Παραγωγή

Ars Aeterna | Θέατρο του Νέου Κόσμου | 5η Εποχή

 

ΔΙΑΝΟΜΗ

Ηλέκτρα ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ

Ορέστης ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΙΟΥ

Κλυταιμνήστρα ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΜΟΥΤΑΦΗ

Παιδαγωγός ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ

Χρυσόθεμις ΕΡΙΕΤΤΑ ΜΑΝΟΥΡΗ

Αίγισθος ΔΑΥΙΔ ΜΑΛΤΕΖΕ

Πυλάδης ΠΑΡΗΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ

 

Χορός

ΦΙΟΝΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΗΒΗ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΝΤΑΝΤΑΜΗ, ΔΑΝΑΗ ΠΟΛΙΤΗ, ΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗ ΡΕΓΚΟΥΚΟΥ, ΑΡΕΤΗ ΤΙΛΗ

 

Εισιτήρια:  20 € | 17 € μειωμένο

Προπώληση: viva.gr

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ




Ευριπίδη Βάκχες

Σκηνοθεσία: Έλενα Μαυρίδου

 

Η θεατρική εταιρεία Νέα Εποχή παρουσιάζει το καλοκαίρι του 2023 σε επιλεγμένες πόλεις την τραγωδία  του Ευριπίδη «Βάκχες».  

Η παράσταση προσεγγίζει ερμηνευτικά το έργο και διερευνά την διονυσιακή μανία ή «βακχεία» με βασικά εργαλεία τον λόγο του Ευριπίδη, τον συνδυασμό της σύγχρονης με την παραδοσιακή μουσική, και μια κινησιολογία βασισμένη στην τελετουργία των Αναστεναρίων, που πιθανότατα αποτελεί επιβίωση θρησκευτικών πρακτικών από τη λατρεία του Διονύσου.  

Αντλώντας από την προσωπική τους εμπειρία και συμμετοχή στα δρώμενα των Αναστεναρίων ο μουσικός Γιώργος Μαυρίδης και η σκηνοθέτις Έλενα Μαυρίδου συνδυάζουν στοιχεία του δρώμενου, που έχουν συγγένεια με τη Βακχεία, με σύγχρονη μουσική. Μια δυναμική εκδοχή των Βακχών με τις ρίζες της βαθιά στην παράδοση.

Συνδυάζοντας live τον φυσικό ήχο της λύρας και του νταουλιού με το ηχοτοπίο και το sound design της σύγχρονης μουσικής τεχνολογίας, σ’ έναν σκηνικό χώρο όπου τα υλικά της φύσης, όπως το ξύλο, το νερό, το στάχυ,  αναμιγνύονται και συνομιλούν με σύγχρονα, συνθετικά υλικά , οδηγούμαστε σταδιακά στην βακχεία του έργου του Ευριπίδη. Καθώς εκτυλίσσεται η τραγωδία, τα σώματα των ηθοποιών ελευθερώνονται σε έναν οργιαστικό χορό, καταργώντας τα θεατρικά όρια.

Τί μένει στο τέλος για το κοινό και τους ήρωες όταν η μουσική σταματάει και καλούμαστε να συλλογιστούμε το αδιέξοδο της ανθρώπινης ύπαρξης μας;

Είναι ζωντανός ο Διόνυσος σήμερα;

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μετάφραση Θεόδωρος Στεφανόπουλος

Σκηνοθεσία  Έλενα Μαυρίδου

Σκηνικό – Κοστούμια  Δήμητρα Λιάκουρα

Μουσική Γιώργος Μαυρίδης

Φωτισμοί Περικλής Μαθιέλλης

Μάσκες - Γλυπτική Αλέκος Μπουρελιάς - Archlabyrinth

Δραματολόγος Κατερίνα Διακουμοπούλου

Φωτογραφίες Ηλίας Ντζόιδος – Ελίνα Γιουνανλή

Βοηθός σκηνοθέτη Πέτρος Αλαφούζος

Βοηθός σκηνογράφου/ ενδυματολόγου Ευγενία Μπουρντά

Βοηθός φωτογράφου Μάριος Κουρουνιώτης

Video-Art work Θωμάς Παλυβός

Μake up artist Αχιλλέας Χαρίτος (αφίσα)

Μake up artist Olga Falei

Hair stylist Ξένια Μουτέν

Διεύθυνση παραγωγής Μαρίνα Γαβριηλίδου

Επικοινωνία Ειρήνη Λαγουρού

Παραγωγή Νέα Εποχή - Πέμπτη Εποχή

 

Διανομή

Διόνυσος Δημήτρης Λάλος

Κάδμος Θανάσης Δόβρης

Πενθέας Γιώργος Χριστοδούλου

Τειρεσίας Βίκυ Βολιώτη

Δούλος Στέργιος Κοντακιώτης

Άγγελος α’ Γιώργος Τριανταφυλλίδης

Άγγελος β’ Δήμητρα Κούζα

Αγαύη Έλενα Μαυρίδου

Χορός

Κική Καραΐσκου, Δήμητρα Κούζα, Σοφία Κουλέρα,

Χριστίνα Μαριάνου, Μαριάμ Ρουχάτζε

Μουσικοί επί Σκηνής

Γιώργος Μαυρίδης, Βασίλης Κόκλας

 

Εισιτήρια: 20 € | 17 € [ανέργων, φοιτητικό, μαθητικό, 65+, ΑμεΑ]

Προπώληση: viva.gr

 

 




ΤΡΙΤΗ 11 IΟΥΛΙΟΥ

Αισχύλου Πέρσες

Σκηνοθεσία Σάββας Στρούμπος

 

Η Ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζει την έρευνά της στα θεμελιώδη κείμενα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας παρουσιάζοντας την παλαιότερη σωζόμενη εξ αυτών, τους «Πέρσες» του Αισχύλου. Για την παράσταση πραγματοποιήθηκε πολύμηνο εργαστήριο εστιασμένο στην αρχαία τραγωδία, σύμφωνα με τον τρόπο δουλειάς και προετοιμασίας της Ομάδας Σημείο Μηδέν και του σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπου.

Βάση της ερευνητικής διαδικασίας αποτελεί η μέθοδος ψυχοφυσικής εκπαίδευσης ηθοποιών του Θ. Τερζόπουλου.  Στην παράσταση συμμετέχουν έξι ηθοποιοί. Όλοι αποτελούν τον χορό, μέσα από τον οποίο αναδύονται τα πρόσωπα του έργου.

Λίγα λόγια για τους «Πέρσες» του Αισχύλου (472 π.Χ).

Πρόκειται για την πρώτη τραγωδία που αντλεί τη θεματολογία της από ιστορικά γεγονότα (και μάλιστα μόνο κατά οκτώ χρόνια προγενέστερα από την παρουσίασή της στο κοινό) καθώς πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα, μάχη όπου είχε λάβει μέρος ο ίδιος ο συγγραφέας.

Συχνά αναφερόμενη ως «αντιπολεμική» η τραγωδία του Αισχύλου «Πέρσες» στέκεται κριτικά απέναντι σε κάθε είδους υπεροψία και επεκτατισμό, σεβόμενη τον θρήνο των ηττημένων και αποδοκιμάζοντας την αλαζονεία των νικητών.

Απόσπασμα από το σκηνοθετικό σημείωμα:

Ο Αισχύλος μέσα από τους Πέρσες δείχνει τους Αθηναίους, κι έτσι δημιουργεί ένα ποιητικό φίλτρο κριτικής στάσης για να εκφράσει την πολιτική, κοινωνική και υπαρξιακή του αγωνία σε ότι αφορά την ίδια τη δημοκρατία. Ας πράξουμε αναλόγως. Στους «Πέρσες» αντικατοπτρίζεται η κάθε αλαζονική, αιμοδιψής κι επεκτατική εξουσία. Πόσο κοντά μας είναι το εκτυφλωτικό αφήγημα περί «τέλους της Ιστορίας». Πόση αλαζονική υπεροψία των υποτιθέμενων νικητών, πόση επεκτατική μανία, πόσος κενός αγριανθρωπισμός. Ο χρόνος του τώρα μας βρίσκει σε ένα αντίστοιχο τοπίο Νέμεσης. Όμως, για πόσο ακόμα θα συνεχίζεται η τραγωδία της χειμαζόμενης ανθρωπότητας;

Σάββας Στρούμπος

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος

Σκηνική εγκατάσταση, κοστούμια: Κατερίνα Παπαγεωργίου

Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης

Ηχοτοπίο: Ζήσης Σέγκλιας

Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο

Κατασκευή κοστουμιών: Ελένη Χασιώτη

Μακιγιάζ: Βιργινία Τσιχλάκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Σπύρος Μπέτσης

Φωτογραφίες παράστασης: Γιάννης Χατζηαντωνίου

Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας

 

Διανομή (με σειρά εμφάνισης):

Κορυφαία Χορού: Ρόζυ Μονάκη

Άτοσσα: Έβελυν Ασουάντ

Αγγελιαφόρος: Μπάμπης Αλεφάντης, Άννα Μαρκά Μπονισέλ

Δαρείος: Έλλη Ιγγλίζ

Ξέρξης: Ντίνος Παπαγεωργίου

Χορός: Η ομάδα

 

Εισιτήρια: 15 € | 10 € μειωμένο

Προπώληση: ticketservices.gr

 

 

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ



Ευριπίδη: Μήδεια  

Σκηνοθεσία: Λέα Μαλένη

 

Η ΜΗΔΕΙΑ αναδείχτηκε από τον Ευριπίδη σε διαχρονικό σύμβολο της αιώνιας μάχης ανάμεσα στα δύο φύλα. Μια τραγωδία πάθους, ένα εναλλασσόμενο παιχνίδι ισορροπίας μεταξύ ζωής και θανάτου, με άξονα και επίκεντρο τον έρωτα. Μια τραγική ιστορία που έμεινε διαχρονική στους αιώνες.

Ο Ευριπίδης, μάρτυρας της προσφυγιάς, της απώλειας και του πολέμου και διαχρονικός προφήτης της αλήθειας, γράφει για τις καταστρεπτικές συνέπειες του ανεξέλεγκτου πάθους στον άνθρωπο, της περιθωριοποίησης και του αποκλεισμού.

Η αρχετυπική πάλη μεταξύ αρσενικού και θηλυκού και η σύγκρουση ανάμεσα στην αρχέγονη πίστη των όρκων και τον στείρο ορθολογισμό είναι για τον τραγικό ποιητή η εικόνα μιας κοινωνίας με συγκεκριμένο υλιστικό προσανατολισμό. Μια αναγωγή στην Αθήνα της εποχής και στην επεκτατική πολιτική παντός καιρού, που σκοτώνει τα παιδιά της στο βωμό της δύναμης, της εξουσίας και του κέρδους.

Υπόθεση:

Ο  Ιάσονας αποφασίζει να εγκαταλείψει τη Μήδεια, προδίδοντας τους όρκους τους, για να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά Κρέοντα, διεκδικώντας μερίδιο στην εξουσία. Ο Κρέοντας αποφασίζει να εξορίσει τη Μήδεια και τα παιδιά από την πόλη, καταδικάζοντάς τα σε αργό θάνατο, με τη συναίνεση του πατέρα τους.

Μετά την προδοσία του Ιάσονα και την καταπάτηση των όρκων, η Μήδεια, επιθυμεί να εκδικηθεί τον Ιάσονα. Με την παιδοκτονία που διαπράττει, του στερεί το δικαίωμα να έχει απογόνους, αφού σκοτώνει τους γιους που του έχει χαρίσει, αλλά και τη μητέρα των μελλοντικών παιδιών του. Γνωρίζει πως χωρίς σύζυγο και πατέρα δεν υπάρχει πια μέλλον γι’ αυτήν και τα παιδιά της, και πως οι γιοι της είναι καταδικασμένοι σ’ έναν αργό θάνατο. Έχοντας συμπεριλάβει τα παιδιά στα σχέδιά της για εκδίκηση, αφού αυτά πρόσφεραν τα θανάσιμα δώρα στη νέα βασιλική σύζυγο του πατέρα τους, γνωρίζει πως με τον θάνατο του βασιλιά και της κόρης του οι γιοι της κινδυνεύουν από την εκδικητική οργή των Κορινθίων.

Το αίμα πρέπει να πληρωθεί με αίμα. Η Μήδεια, για να εξιλεωθεί για τους φόνους που έχει διαπράξει για χάρη του Ιάσονα, γνωρίζει πως θα πρέπει να κάνει κι αυτή μια επώδυνη θυσία, προκειμένου να επανέλθει η αρμονία στο σύμπαν. Με απόλυτη επίγνωση…

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης

Σκηνοθεσία: Λέα Μαλένη

Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης

Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς

Κοστούμια: Kλερ Μπρέισγουελ

Κίνηση: Φρόσω Κορρού

Σχεδιασμός Φωτισμού: Νίκος Σωτηρόπουλος

Μουσική Διδασκαλία: Χρήστος Θεοδώρου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Σταυριάνα Καδή

Διαφήμιση - Social Media: Renegade Media/Βασίλης Ζαρκαδούλας

Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη

Οργάνωση Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη

Επικοινωνία-Προβολή: Μαρκέλλα Καζαμία

 

Διανομή

Μήδεια: Μαρία Κίτσου

Ιάσονας: Φάνης Μουρατίδης

Τροφός: Ελένη Καστάνη

Παιδαγωγός: Θοδωρής Κατσαφάδος

Αιγέας: Βαγγέλης Αλεξανδρής

Κρέοντας: Λαέρτης Μαλκότσης

Άγγελος: Αλμπέρτο Φάις

 

Χορός

Αλίκη Αβδελοπούλου, Στέλλα Ράπτη, Έλενα Χατζηαυξέντη, Μυρτώ Παππά Αργυροπούλου, Γωγώ Παπαϊωάννου, Μυρτώ Καστρινάκη Μεϊτάνη

 

Εισιτήρια:  23 € | 18 € Mειωμένο (φοιτητικό, ανέργων, παιδικό, ΑμεΑ, πολυτέκνων)

Προπώληση: viva.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια